(1.1) Atenció a la Gent Gran a les Residències per Covid-19
Expedient OF20210011. Convocatòria de programes mixtos d'orientació i formació, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.
- Inici del curs
- 24-01-2022
- Finalització del curs
- 04-02-2022
- Calendari
- 24, 26 de gener; 2 i 4 de febrer
- Horari
- de 9:30 a 12:30 (12 hores en aula virtual + 3 de treball individual)
- Durada
- 15 hores
- Modalitat
- Presencial adaptat parcialment a Aula virtual
- On es fa?
- Campus Virtual d'ACRA
- Places disponibles
- 0
- Preu
- 0€
- Documents
Contingut del curs
OBJECTIUS:
- Familiaritzar-se amb alguns dels elements fonamentals en la nostra incorporació professional en residències en el marc de Covid-19.
- Conèixer les pautes ràpides d’actuació per atendre les necessitats bàsiques de les persones que viuen en una residència en un entorn de Covid-19.
- Conèixer les mesures de prevenció i de seguretat per a reduir riscos, especialment els específics per l’activitat professional a desenvolupar.
CONTINGUTS:
1. SITUACIÓ ACTUAL
1.1. Necessitats derivades de la situació actual (iniciativa, proactivitat, positivisme...)
1.2. Condicions de les residències avui en el marc de Covid-19
2. SEGURETAT I EQUIPS DE PROTECCIÓ INDIVIDUAL
2.1. Equips de Protecció Individual: elements de seguretat associats, seqüència de col·locació i retirada.
2.2. Criteris a tenir present en la neteja i desinfecció de material que s’utilitza de pacients amb Covid-19 o sospita.
2.3. Informació bàsica del protocol per l’entrada i sortida de la residència
3. COMUNICACIÓ I GESTIÓ EMOCIONAL.
3.1. Qüestions i dilemes pràctics del seu dia a dia
3.2. Criteris de comunicació i relació, en especial en situació de confinament i d’aïllament d’algunes persones dins les pròpies residències.
3.3. Consells en la gestió de les pròpies emocions
Requisits
Aquest curs està adreçat a:
- Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
- Persones afectades per ERTO.
- Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
- Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.
La formació es realitzarà mitjançant l'aplicació Adobe Connect. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:
Inscripció
Com formalitzar la inscripció?
Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció és imprescindible la següent documentació:
- Annex 1 d’inscripció adjunt, complimentat i signat
- Document adjunt d’Autorització de cessió gratuïta de drets d’imatge i veu signat
- Copia del DNI o NIE
- Copia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
Copia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
Copia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur)
La documentació es pot enviar al correu formacio2@acra.cat
La data límit per a l’admissió de la documentació és el 20/01/2022 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.
ACRA es reserva el dret d'anul·lar qualsevol curs que no hagi assolit un mínim de participants.
On es fa?
Curs impartit en modalitat on-line a través del campus virtual d'ACRA. (més informació sobre aula virtual i teleformació), es imprescindible que cada alumne accedeixi a la formació amb el seu usuari i contrasenya.
Abans d’iniciar-se l’acció formativa rebreu un mail de benvinguda al campus, amb les dades necessàries per poder-hi accedir. (també trobareu l’accés al Campus en el banner de la web d’ACRA)
Us recomanem que us connecteu al campus amb antelació per verificar que tot és correcte. Si 24h abans de l’inici del curs no heu rebut el mail de benvinguda consulteu la vostra safata de correu brossa o poseu-vos en contacte amb nosaltres al telèfon 934141151.
Docents
Cris Ruiz
Diplomada en infermeria, Postgrau en infermeria gerontogeriàtrica i Postgrau en gestió de residències i serveis per a la gent gran. Màster en intel·ligència emocional a les organitzacions i Màster en ecologia emocional. Experiència Laboral a la fundació privada Betsan com a infermera, Cap de serveis i Directora fins a l’ any 2015. Des de l’any 2013 i fins l’actualitat Formadora i Consultora en l'àmbit sociosanitari i educatiu facilitant la revisió de models de gestió i atenció a les persones, l'educació emocional, la comunicació i el lideratge.