(10.1) Atenció al malalt d'Alzheimer

Expedient PS20240008. Programes de formació no formal Sectorial 2024, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
14-01-2025
Finalització del curs
11-02-2025
Durada
20 hores
Modalitat
Teleformació
On es fa?
Campus Virtual d'ACRA (Consulteu els REQUISITS D'ACCÉS)
Places disponibles
15
Preu
0
Documents

Contingut del curs

OBJECTIU GENERAL:

Identificar la patologia de l'Alzheimer i les seves fases, i planificar l'assistència al pacient en funció de les seves necessitats.

MÒDUL 1: Definició i diagnòstic de l’Alzheimer (5 hores)

OBJECTIU: Distingir les característiques d'una persona que pateix Alzheimer i els seus símptomes precoços.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES

  • Definició de la malaltia d'Alzheimer.

o   Símptomes de la malaltia.

o   La detecció prematura de la malaltia.

  • Classificació dels símptomes precoços de la malaltia.

o   Característiques entre l'Alzheimer i altres demències.

o   Resum de la simptomatologia associada a altres patologies


MÒDUL 2: Fases i símptomes de l’Alzheimer (5 hores)

OBJECTIU: Distingir les diferents fases i símptomes de la malaltia de l'Alzheimer.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES

  • Distinció de les fases de la malaltia.

o   Fase inicial.

o   Fase de deteriorament cognitiu.

o   Fase de demència lleu.

o   Fase de demència moderada.

o   Fase de demència severa.

  • Identificació de l'afectació a la salut de les fases de l'Alzheimer.

o   Enumeració dels símptomes fisiològics a cadascuna de les fases de la malaltia.

o   Enumeració dels símptomes cognitius atenent la fase en què es troba la persona.

 

MÒDUL 3: La comunicació, l’entorn i les activitats amb les persones amb Alzheimer (10 hores)

OBJECTIU: Identificar les tècniques comunicatives, les característiques de l'entorn i els tipus d'activitats que faciliten les relacions interpersonals a les persones amb Alzheimer.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES

  • Descripció i diferenciació de tècniques de comunicació per utilitzar amb persones que pateixen Alzheimer.

o   Comunicació verbal.

o   Llenguatge no verbal.

  • Identificació d'elements que aporten seguretat a la persona malalta d'Alzheimer.

o   Familiars que visiten la persona.

o   Hàbits i rutines.

o   L'espai físic.

  • Indicació de les pautes que cal seguir per als familiars de pacients amb Alzheimer.

o   Aplicació de tècniques per millorar la vida de les persones amb Alzheimer a l'àmbit familiar.

o   Creació de rutines d'entrenament cognitiu per a familiars de pacients amb Alzheimer.

 

 

Els continguts formatius del curs estan dissenyats en castellà.  

 logo conforcat         

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General, Autònoms o que están en situación d'ERTO.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.

Requisits d’accés: Certificat de professionalitat nivell 2, títol Professional Bàsic (FP Bàsica), títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent, títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent; haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà ó haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

* Aquesta és una formació de nivell 2, per la qual cosa és necessària la presentació de documentació acreditativa d'estudis abans mencionats.

La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:

teleformació

  logo conforcat         

Docents

Cristina Lorente Alzueta

Llicenciada en Psicologia. Màster en Hipnosis Clínica. DCM (Dementia Care Mapping). Experta en Comunicació, ACP, animació i dinamització. Curs de Reconeixement de Competències com a “Assessora” i com “Avaluadora”. Coach. Ha treballat per diverses institucions sociosanitàries portant les àrees socials de psicologia i dinamització. Assessora, Consultora i Conferenciant en prestigioses universitats, institucions, i altres centres de prestigi sociosanitari. Docent dels certificats de professionalitat Atenció sociosanitària a persones dependents ens institucions socials i a domicilis.