(10.1) Eines de coaching. Nivell I
Expedient PT20240005. Programes de formació no formal Transversal 2024, subvencionats pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.
- Inici del curs
- 09-05-2025
- Finalització del curs
- 05-06-2025
- Durada
- 30 hores
- Modalitat
- Teleformació
- On es fa?
- Campus Virtual d'ACRA
- Places disponibles
- 22
- Preu
- 0€
- Documents
Contingut del curs
OBJETIU GENERAL: Realitzar una introducció al món del coaching entenent quins són els seus principis, quines habilitats són les principals i l'ús de les eines en diferents entorns.
RELACIÓ DE MÒDULS DE LA FORMACIÓ:
MÒDUL 1: Introducció al Coaching (12 hores)
OBJECTIU: Introduir els conceptes i les habilitats del coaching com l'escolta activa i l'art de preguntar
CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES
- Explicació de l'ús del coaching
o Definició de diversos referents i associacions
o Explicació de la base teòrica del Coaching
o Descripció del Rol del coach
o Anàlisi de codi ètic segons la ICF (International Coaching Federation)
o Comprensió de les competències fonamentals d'un coach
o Desenvolupament d'un procés de coaching
o Identificació de diferents tipus de coaching
- Síntesi de la Història del Coaching
o Coneixement dels seus orígens i les tres fites històriques: la maièutica, la psicologia humanista, coaching esportiu
o Introducció als tres corrents/escoles del coaching: americana, europea, ontològica
- Anàlisi de les habilitats fonamentals d'un procés de coaching
o L'escolta activa
o La presència
o La influència dels silencis
o L'art de la pregunta
- Classificació dels Beneficis del Coaching
o Personal (autoconeixement, definició i consecució d'objectius, empoderament i autoconfiança, gestió emocional)
o A les relacions (millora en la comunicació, gestió de conflictes, cohesió d'equip)
MÒDUL 2: El coaching a la pràctica (18 hores) .
OBJECTIU: Practicar amb eines i metodologies emprades en coaching, reconeixent les nostres pròpies emocions i les de les altres persones.
CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES
- Identificació de les emocions i el coaching
o Definició
o Identificació de les primàries
o Gestió de les col·lectives
- Explicació del cervell i les emocions
o Reptilià
o Límbic
o Racional
- Aplicació de la Intel·ligència emocional i coaching
o Les 5 habilitats de la intel·ligència emocional
o Gestió d'habilitats socials
- Aplicació del Model GROW
o Definició de l'objectiu
o Descripció de la Realitat
o Enumeració de les Opcions
o Elaboració del Compromís
- Elaboració d'objectiu SMART
o Distinció d'Especific
o Determinació de Mesura
o Explicitació d'Arribable
o Definició de Rellevant
o Precisió d'A temps
- Definició de Filosofia Kaizen
o Coneixement i origen
o Elaboració del Pla de millora contínua
o Anàlisi de Cicle de Deming
- Anàlisi del Coaching per Valors
o Identificació dels valors essencials
o Funcionament del model triaxial dels valors
o Distinció dels nivells neurològics
Els continguts formatius del curs estan dissenyats en castellà
Requisits
Aquest curs està adreçat a:
- Persones que cotitzen per Règim General, Autònom o que están en situación d'ERTO.
- Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
- Els treballadors de l’Administració Pública: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada
La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:
Inscripció
Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció heu d’entregar-nos la següent documentació:
- Annex 1 d’inscripció complimentat
- Còpia del DNI o NIE
- Còpia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
Còpia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
Còpia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur)
La documentació es pot enviar al correu formacio2@acra.cat (i un cop rebuda us donarem resposta) o portar-la a les nostres oficines al C/ Calàbria, 236-240 (local 1), de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00.
S’admetrà documentació sempre que quedin places disponibles i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb tota la documentació pertinent.
ACRA es reserva el dret d'anul·lar qualsevol curs que no hagi assolit un mínim de participants.
On es fa?
Curs impartit en modalitat on-line a través del campus virtual d'ACRA. (més informació sobre aula virtual i teleformació)
Es imprescindible que cada alumne accedeixi a la formació amb el seu usuari i contrasenya
Abans d’iniciar-se l’acció formativa rebreu un mail de benvinguda al campus, amb les dades necessàries per poder-hi accedir (també trobareu l’accés al Campus en el banner de la web d’ACRA).
Us recomanem que us connecteu al campus amb antelació per verificar que tot és correcte. Si 24h abans de l’inici del curs no heu rebut el mail de benvinguda consulteu la vostra safata de correu brossa o poseu-vos en contacte amb nosaltres al telèfon 934141151.
Docents

Francesc Sedó Capdevila
Màster en Coaching i Lideratge Personal per la Universitat de Barcelona, Màster Practitioner en PNL, Especialista en Educació Emocional per la FEM (Fundació per a l'Educació Emociona) i Llicenciat en Química per la Universitat de Barcelona. Des de l'any 1995 fins el 2008 ha treballat com a professor de secundària i tutor. A partir de l'any 2008 treballa com a formador en Coaching, Resolució de Conflictes, Intel•ligència Emocional i Gestió d'Equips per a diverses entitats. Ha desenvolupant un programa de Coaching per a docents que actualment tutoritza a PRISMA. Realitza processos de coaching personal a adults i adolescents i tallers de coaching grupal. És membre fundador de l'associació de coaches Coaching Catalunya. Coautor del llibre "Coaching a la pràctica: 10 històries reals d'èxit" publicat per l'editorial Amat l'any 2013.