(15.3) Gestió del temps
Expedient PT20210010. Convocatòria de formació sectorial 2021-2022, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.
- Inici del curs
- 15-11-2022
- Finalització del curs
- 05-12-2022
- Calendari
- Del 15 de novembre al 5 de desembre
- Durada
- 20 hores
- Modalitat
- Teleformació
- On es fa?
- Campus Virtual d'ACRA
- Places disponibles
- 0
- Preu
- 0€
- Documents
Contingut del curs
Objectiu general: Conèixer i aplicar les tècniques d’administració del temps per aconseguir els objectius.
Objectius específics:
- Comprendre què entenem exactament per temps.
- Conèixer les seves principals característiques.
- Diferenciar entre la gestió de les tasques i dels objectius.
- Conèixer per què es perd el temps.
- Conèixer els principals models d'organització i productivitat personal.
- Administrar el seu temps i energia de manera més efectiva.
- Organitzar el seu temps i el flux de treball.
- Cuidar el seu nivell d'energia, mantenint-lo alt per poder aplicar tot l’après.
- Determinar en quin tipus d'activitats empra el seu temps.
- Actuar amb proactivitat.
- Dissenyar els seus objectius conscientment.
- Tenir algunes idees sobre com mantenir-se actualitzat.
- Identificar els principals lladres de temps que consumeixen les seves energies.
- Reflexionar sobre quins són els motius pels quals cauen en algun o varis d'aquests lladres de temps.
- Aprendre eines que els facilitin acabar amb ells.
Continguts:
1. Aproximació al concepte de temps
1.1. Concepte de temps i mitologia
1.2. Diferents interpretacions
2. Característiques del temps
3. El maneig del temps
3.1. Manera rellotge vs manera brúixola
3.2. Manera rellotge
3.3. La tècnica pomodoro
3.4. La Llei de Parkinson
3.5. Entre nyap i perfeccionisme: la zona d'eficiència
3.6. Manera brúixolq
4. Causes de la pèrdua de temps
4.1. Principals motius
4.2. Creences sobre la gestió del temps
5. Organització i productivitat personal
5.1. Evolució històrica
6. Els principals models de productivitat personal
6.1. El model de productivitat de Bàrbara Berckhan
6.2. El model de productivitat de David Allen
6.3. El model de productivitat de Leo Babauta
7. Gestió del propi estat
7.1. Canviar l'enfocament
7.2. Cas d'estudi
7.3. La forma com l'estrès afecta al rendiment
8. Un nou enfocament en la gestió del temps
8.1. Canvi de paradigma
8.2. Els set hàbits
8.3. La Victòria privada. Els tres primers hàbits
8.4. La Victòria pública
8.5. Hàbit 7
9. Aportacions de Stephen Covey a la gestió del temps
9.1. Proactivitat
9.2. Començar amb una finalitat en ment
9.3. Afilar la serra
9.4. Primer el primer: tasques urgents i importants
9.5. La matriu de la gestió del temps
9.6. Ocupar-nos del que és important
10. Els lladres de temps
10.1. Qüestions prèvies
10.2. Cas d'estudi
11. Aprofitar els bioritmes personals
11.1. La Teoria dels bioritmes
11.2. Factors influents en els bioritmes diaris
11.3. Imprevists
12. Visites, cridades, Emails
12.1. Visites
12.2. Cridades
12.3. Emails
13. Reunions
13.1. Preparar la reunió
13.2. Algunes idees per a la reunió
14. Multitasca
15. Planificar i prioritzar
16. Tasques elefant i tasques ratolí
17. Procrastinació
17.1. Concepte
17.2. Motius interns
17.3. Motius externs
18. Delegar
19. Les noves tecnologies: Facebook, Twitter, WhatsApp...
19.1. Els nous lladres de temps
19.2. Navegació inconscient
19.3. Xarxes socials
19.4. Blogs i notícies
Requisits
Aquest curs està adreçat a:
- Persones que cotitzen per Règim General, Autònom o que están en situación d'ERTO.
- Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
- Els treballadors de l’Administració Pública: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:
Inscripció
Com formalitzar la inscripció?
Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció és imprescindible la següent documentació:
- _ANNEX_ d’inscripció complimentat
- Copia del DNI o NIE
- Copia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
Copia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
Copia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur)
La documentació es pot enviar al correu formacio2@acra.cat o portar-la a les nostres oficines al c/Calàbria, 236-240 de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00
La data límit per a l’admissió de la documentació és el 14/11/2022 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.
On es fa?
Curs impartit en modalitat on-line a través del campus virtual d'ACRA. (més informació sobre aula virtual i teleformació)
Es imprescindible que cada alumne accedeixi a la formació amb el seu usuari i contrasenya
Abans d’iniciar-se l’acció formativa rebreu un mail de benvinguda al campus, amb les dades necessàries per poder-hi accedir (també trobareu l’accés al Campus en el banner de la web d’ACRA).
Us recomanem que us connecteu al campus amb antelació per verificar que tot és correcte. Si 24h abans de l’inici del curs no heu rebut el mail de benvinguda consulteu la vostra safata de correu brossa o poseu-vos en contacte amb nosaltres al telèfon 934141151.
Docents
Cris Ruiz
Diplomada en infermeria, Postgrau en infermeria gerontogeriàtrica i Postgrau en gestió de residències i serveis per a la gent gran. Màster en intel·ligència emocional a les organitzacions i Màster en ecologia emocional. Experiència Laboral a la fundació privada Betsan com a infermera, Cap de serveis i Directora fins a l’ any 2015. Des de l’any 2013 i fins l’actualitat Formadora i Consultora en l'àmbit sociosanitari i educatiu facilitant la revisió de models de gestió i atenció a les persones, l'educació emocional, la comunicació i el lideratge.