(19.1) Gestió del temps i productivitat
Expedient PT20240005. Programes de formació no formal Transversal 2024, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.
- Inici del curs
- 23-01-2025
- Finalització del curs
- 20-02-2025
- Durada
- 30 hores
- Modalitat
- Teleformació
- On es fa?
- Campus Virtual d'ACRA (Consulteu els REQUISITS D'ACCÉS)
- Places disponibles
- 30
- Preu
- 0€
- Documents
Contingut del curs
OBJECTIU GENERAL:
Aplicar tècniques i metodologies d'administració del temps per aconseguir els objectius de treball desitjats durant l'activitat professional
MÒDUL 1: EL concepte del Temps (5 hores)
OBJECTIU: Definir els diferents conceptes del temps i les metodologies existents per als usos.
CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:
- Interpretació del concepte del temps
o Distinció entre les diferents visions del concepte del temps i les seves interpretacions
o Identificació de les característiques
- Definició de les metodologies d'usos del temps
o Usos dels mètodes rellotge, brúixola, rellotge vs. brúixola, tècnica pomodoro, llei de Parkinson i la zona d'eficiència
o Identificació de les principals causes de pèrdua de temps
MÒDUL 2: Organització i productivitat personal (10 hores)
OBJECTIU: Aplicar els principals models de gestió temporal personal per millorar la productivitat.
CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:
- Identificació dels següents models de productivitat personal
o Model de Bàrbara Berckhan
o Model de David Allen
o Model Leo Babauta
- Gestió del temps personal i millora de la productivitat
o Com afecta l'estrès
o Els 7 Hàbits per millorar la gestió del temps
o Les aportacions de Stephen Covey sobre la millora de la productivitat personal
o La integració amb els bioritmes personals
MÒDUL 3: Gestió del temps a l’àmbit professional (15 hores)
OBJECTIU: Identificar les tasques professionals i els mètodes existents per optimitzar la gestió del temps.
CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:
- Identificació de les principals tasques a l'entorn professional
o Gestió de reunions
o Comunicació (RRSS, emails i trucades) - Observació de la procrastinació i com afrontar-la
o Motius interns
o Motius externs
- Aplicació de les metodologies per millorar la gestió del temps a l'àmbit professional
o Multitasca
o Eines de planificació i priorització
o Caracterització de tasques (elefant i ratolí)
o Delegar: beneficis, metodologia i reptes
Els continguts formatius del curs estan dissenyats en castellà
Requisits
Aquest curs està adreçat a:
- Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
- Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
- Els treballadors de l’Administració Pública: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
Requisits d’accés: Certificat de professionalitat nivell 1, títol Professional Bàsic (FP Bàsica), títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent, títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent, Certificat de Professionalitat de nivell 2; haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà ó haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
* Aquesta és una formació de nivell 2, per la qual cosa és necessària la presentació de documentació acreditativa d'estudis abans mencionats.
La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:
Inscripció
Com formalitzar la inscripció?
Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció heu d’entregar-nos la següent documentació:
- Annex 1 d’inscripció complimentat
- Copia del DNI o NIE
- Copia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
Copia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
Copia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur) - Còpia de la titulació requerida: títol Professional Bàsic (FP Bàsica), títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent, títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent, Certificat de Professionalitat de nivell 2; haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà ó haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat
La documentació es pot enviar al correu formacio2@acra.cat (i un cop rebuda us donarem resposta) o portar-la a les nostres oficines al C/ Calàbria, 236-240 (local 1), de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00.
S’admetrà documentació sempre que quedin places disponibles i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb tota la documentació pertinent.
ACRA es reserva el dret d'anul·lar qualsevol curs que no hagi assolit un mínim de participants.
On es fa?
Curs impartit en modalitat on-line a través del campus virtual d'ACRA. (més informació sobre aula virtual i teleformació)
Es imprescindible que cada alumne accedeixi a la formació amb el seu usuari i contrasenya
Abans d’iniciar-se l’acció formativa rebreu un mail de benvinguda al campus, amb les dades necessàries per poder-hi accedir (també trobareu l’accés al Campus en el banner de la web d’ACRA).
Us recomanem que us connecteu al campus amb antelació per verificar que tot és correcte. Si 24h abans de l’inici del curs no heu rebut el mail de benvinguda consulteu la vostra safata de correu brossa o poseu-vos en contacte amb nosaltres al telèfon 934141151.
Docents
Cris Ruiz
Diplomada en infermeria, Postgrau en infermeria gerontogeriàtrica i Postgrau en gestió de residències i serveis per a la gent gran. Màster en intel·ligència emocional a les organitzacions i Màster en ecologia emocional. Experiència Laboral a la fundació privada Betsan com a infermera, Cap de serveis i Directora fins a l’ any 2015. Des de l’any 2013 i fins l’actualitat Formadora i Consultora en l'àmbit sociosanitari i educatiu facilitant la revisió de models de gestió i atenció a les persones, l'educació emocional, la comunicació i el lideratge.