(26.1/F) Gestió de la Informació Assistencial : Com gestionar els circuits documentals i la comunicació interna als centres de Gent Gran
Expedient PS20170025 Convocatòria de formació sectorial 2016-2017 subvencionada a través del Consorci per la Formació Contínua. Estan exclosos d'aquesta subvenció els treballadors de l'Administració Pública
- Inici del curs
- 13-09-2016
- Finalització del curs
- 28-09-2016
- Horari
- 13, 19, 21, 26 i 28 de setembre de 15:00 a 19:00
- Durada
- 20 hores
- Modalitat
- Presencial
- On es fa?
- ACRA
- Places disponibles
- 0
- Preu
- Gratuït
- Documents
Contingut del curs
Objectius generals del curs:
- Aprendre a planificar la Gestió de la Informació en un centre o servei.
- Definir funcions i responsabilitats associades a la gestió de la informació.
- Establir com elaborar un Pla de Comunicació interna.
- Vincular comunicació interna i gestió del coneixement i de les persones.
- Presentar la "intracomunicació" al sector assistencial: les persones al centre de l'organització.
- Conèixer i aplicar la normativa socio-sanitària en relació a les dades.
- Aprendre a atendre el client presencial i telefònicament.
- Conèixer els principals sistemes de gestió de la informació d'un centre o servei.
Contingut general del curs:
0. Presentació
1. La Gestió de la Informació Assistencial i la Comunicació Interna
1.1. Organització i planificació de la gestió de la informació assistencial
1.2. Definició de les funcions i responsabilitats associades a la gestió de la informació assistencial
1.3. La comunicació interna i la cultura corporativa.
1.4. El diagnòstic de la comunicació interna. Casos pràctics.
1.5. Com elaborar un Pla de Comunicació Interna.
1.6. La "intracomunicació": les persones al centre de l'organització.
2. Gestió de la documentació Assistencial
2.1. La confidencialitat de les dades
2.2. Compromís i secret professional davant dels nous paradigmes d'atenció a les persones.
2.2. Revisió de la Normativa reguladora de la LOPD
2.3. Gestió Documental versus Gestió de Qualitat: circuits i gestió del risc associat.
3. Les técniques d'atenció al client
3.1. La gestió i recepció de trucades
3.2. Nivells d'Escolta
3.3. Actituds i habilitats personals en la primera impressió
3.4. Recollida de dades, raport i documentació per a una bona gestió i seguiment de les trucades.
3.5 Exercicis i casos pràctics
4. Els sistemes d'informació
4.1. La gestió de la informació en un centre o servei.
4.2. Software de gestió de les dades.
5. Avaluació.
Requisits
Per a formalitzar la inscripció al curs és imprescindible presentar a les oficines d'ACRA (Travessera de Gràcia, 40, pral. 2a de Barcelona) o enviar escanejada al correu formacio2@acra.cat la següent documentació abans del 05/09/2016
- Annex d'inscripció 1 i 2 complimentats,
- Copia del DNI,
- Copia de la capçalera de l'última nòmina (o certificat de demandant d'ocupació -DONO- en cas d'aturats).
On es fa?
Travessera de Gràcia, 40 pral 2a.
08021 Barcelona
Docents
Raquel Calatayud
Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per l’UPF de Barcelona. Llicenciada en Dret per la UOC. Màster en Gerontologia Social Aplicada per la Fundació Bosc & Gimpera (Primer cicle). Professora col·laboradora en diferents programes universitaris i en mòduls de gestió econòmic-financera de formació de postgrau pel sector de serveis a persones grans. Delegada de la consellera de Salut durant la Covid19 per a la coordinació de les actuacions en matèria social als centres socials de caràcter residencial a l'Àrea Integral de Salut Barcelona Esquerra de la Regió Sanitària de Barcelona.
Enric Bastardas
Practitioner i màster en PNL, especialista en comunicació i personal branding (Marca personal). Màster en Neuromàrqueting i Gamificació. Llicenciatura en econòmiques i màster en direcció Bancària.