(29.2/A) Resolució de Conflictes

Expedient PS20180057 Convocatòria de formació sectorial 2018-2019 subvencionada a través del Consorci per la Formació Contínua, SEPE Servicio Público de Empleo Estatal. Estan exclosos d'aquesta subvenció els treballadors de l'Administració Pública.

Inici del curs
21-06-2017
Finalització del curs
26-07-2017
Horari
21, 28 de juny i 5, 12, 19 i 26 de juliol de 9:00 a 14:00
Durada
30 hores
Modalitat
Presencial
On es fa?
BARCELONA
Places disponibles
0
Preu
Gratuït
Documents
habilitats de comunicació

Contingut del curs

Objectius generals:

- Ser capaç de desenvolupar habilitats i destreses que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.

Objectius específics:

-  Comprendre la naturalesa dels conflicte.

-  Analitzar els tipus de conflictes que es poden donar a les organitzacions.

-   Optimitzar el factor comunicació davant les situacions conflictes.

-  Utilitzar les estratègies adequades per a la gestió de conflictes.

-  Potenciar la utilització de la mediació i la negociació per arribar a acords favorable.

-  Preparar adequadament una mediació/negociació, maximitzant el control de les variables que intervenen en cada procés.

-  Definir els objectius mínims i màxims per a la mediació/negociació de conflictes i aplicar l'estratègia més adient.

-  Seguir un procés sistemàtic de mediació/negociació per a controlar la situació i arribar a un acord favorable.

Continguts:

1. El procés de la comunicació i la resolució de conflictes.

1.1 La comunicació interpersonal

1.2 Tipus de comunicacions

1.3 La comunicació eficaç

1.4 Resolució de conflictes en la nostra vida. Comunicació i resolució de conflictes

2. Resolució assertiva dels conflictes.

2.1 Conflictes que ens envolten i la seva gestió

2.2 Habilitats per a una comunicació eficaç

2.3 Escolta activa, rapport, feed-back, el missatge

2.4 L’assertivitat: què és, com parlar amb assertivitat i desenvolupar-la

2.5 Gestió de les emocions. Conèixer les nostres emocions i aprendre a gestionar-les

3. Empatia: habilitat per resoldre conflictes.

3.1 Empatia i estils de comportament. Establiment d’acords mútuament favorables i negociació eficaç

3.2 Empatia: què és, com aplicar-la i com desenvolupar-la

3.3 Estils de comportament: entendre i aprendre com es comporta la persona per millorar l’empatia

3.4 Gestionar i aconseguir acords favorables per a les dues parts

3.5 Negociar eficaçment (guanyar-guanyar)

3.6 Els diferents tipus de conflictes

4. Metodologia per resoldre conflictes.

4.1 Metodologia efectiva per a resoldre conflictes

4.2 La mediació i la negociació

4.3 Com arribar a acords favorables

5. Els estils de negociació.

5.1 Models de negociació: Negociació per posició, Negociació per principis i Negociació per situació

5.2 Fases de la negociació

5.3 Preparació de la negociació

5.4 Definició dels objectius: Anàlisis de les solucions, establiment dels objectius concrets de la negociació, pla de concessions

5.5 Estudi del mitjà

5.6 Estudi dels homes i els seus mòbils: argumentari, regles del joc, assaig, supòsit fals

5.7 Planificació de la negociació

5.8 Avaluació de la relació de forces. La identitat global

5.9 Els valors

5.10 Els estatuts

5.11 Els poders

5.12 Estratègies per una negociació eficaç: determinació de possibles acords que cal negociar

5.13 La banda de objectius

5.14 Conducció de la negociació

5.15 Discussió

5.16 La informació en la negociació

5.17 Problemes de forma

5.18 Propostes

 

logo conforcat            logo sepe

Requisits

Per a formalitzar la inscripció al curs és imprescindible presentar a les oficines d'ACRA (Travessera de Gràcia, 40, pral. 2a de Barcelona) o enviar escanejada al correu formacio2@acra.cat la següent documentació:

- Annex d'inscripció complimentat,
- Copia del DNI,
- Copia de la capçalera de l'última nòmina (o document de demandant d'ocupació en el cas d'aturats)

La data límit per a l’admissió de documentació és el 16/06/2017 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.

Docents

Tàctica 360

TÀCTICA 360 som l'Oscar i la María. Ens dediquem a treballar tant amb particulars com amb empreses, col·lectius i associacions. Fem formacions, tallers i sessions sempre lligades al món de la Intel·ligència Emocional. Sota d'aquest paraigua treballem l'autoconeixement personal, les habilitats socials, el lideratge ressonant, l'acompanyament al canvi (coaching ) ja sigui personal o grupal, l'autoestima, l'automotivació... El que volem és augmentar l'eficàcia tant de particulars com d'empreses i sobretot treballar un major benestar que generarà tot un seguit de beneficis. El nostre tarannà és planer, pròxim i procurem implicar-nos amb el col·lectiu que treballem per a entendre les seves necessitats reals. http://www.tactica360.com/

Marial del Olmo- Tàctica 360

Maria del Olmo /Sòcia-fundadora de Tàctica360º

Formadora. Coach. Tècnica en Animació Sociocultural. Presentadora de televisió local. Professora de teatre. Cursant el Grau de Psicologia

Oscar- Tàctica 360

Oscar Becerril

Formador. Diplomat en Relació Laborals. Tècnic Superior en Prevenció de Riscos Laborals. Expert universitari en Intel·ligència Emocional a les Organitzacions (UdL). Màster universitari en Intel·ligència Emocional i Coaching en l’entorn laboral (UB). Practicioner en PNL