(30.1) Prevenció de l'assetjament sexual i per raó de sexe
Expedient PT20240005. Programes de formació no formal Transversal 2024, subvencionats pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.
- Inici del curs
- 13-05-2025
- Finalització del curs
- 30-05-2025
- Durada
- 15 hores
- Modalitat
- Teleformació
- On es fa?
- Campus Virtual d'ACRA (Consulteu els REQUISITS D'ACCÉS)
- Places disponibles
- 30
- Preu
- 0€
- Documents
Contingut del curs
OBJECTIU GENERAL:Elaborar eines per abordar les situacions d'assetjament sexual i per raó de sexe que s'hagin identificat prèviament al sector laboral
MÒDUL 1: Les desigualtats de gènere i l'assetjament sexual i per raó de sexe (7 hores)
OBJECTIU:Analitzar les situacions de desigualtat a què estan sotmeses les dones pel fet de ser-ho i identificar i diferenciar l'assetjament sexual i per raó de sexe.
CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:
o Comparació entre la igualtat d'oportunitats entre dones i homes
- El sexe i el gènere
- El marc legal vigent en matèria d'igualtat: Llei orgànica 3/2007 i Llei 17/2015
o Conceptualització de la violència de gènere
- El marc legal de la violència de gènere. Llei orgànica 1/2004 i Llei 17/2020
- La violència de gènere. Definició i tipus
- Masclismes i micromasclismes
o Definició de l'assetjament sexual i de l'assetjament per raó de sexe
- Característiques i exemples
- Afectació a l'àrea d'ocupació
MÒDUL 2: Eines per abordar situacions d'assetjament (8 hores)
OBJECTIU:Elaborar eines per abordar l'assetjament sexual i per raó de sexe a la feina i aplicar-les
CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:
o Descripció de l'assetjament sexual i per raó de sexe
- Prevenció i detecció de l'assetjament
- Actuacions per donar suport a les víctimes i contra les persones agressores
o Aplicació del protocol contra l'assetjament sexual i per raó de sexe
- Funcionalitats i abast
- Principis rectors del protocol: agilitat, protecció de l'anonimat, presumpció d'innocència, entre d'altres
- Procediment d'elaboració i negociació del protocol
- Bones pràctiques i protocols de referència a nivell autonòmic i estatal
Els continguts formatius del curs estan dissenyats en castellà
Requisits
Aquest curs està adreçat a:
- Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
- Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
- Els treballadors de l’Administració Pública: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
Requisits d’accés: Certificat de professionalitat nivell 1, títol Professional Bàsic (FP Bàsica), títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent, títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent, Certificat de Professionalitat de nivell 2; haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà ó haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
* Aquesta és una formació de nivell 2, per la qual cosa és necessària la presentació de documentació acreditativa d'estudis abans mencionats.
La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:
Inscripció
Com formalitzar la inscripció?
Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció heu d’entregar-nos la següent documentació:
- Annex 1 d’inscripció complimentat
- Còpia del DNI o NIE
- Còpia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
Còpia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
Còpia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur) - Còpia de la titulació requerida: títol Professional Bàsic (FP Bàsica), títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent, títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent, Certificat de Professionalitat de nivell 2; haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà ó haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat
La documentació es pot enviar al correu formacio2@acra.cat (i un cop rebuda us donarem resposta) o portar-la a les nostres oficines al C/ Calàbria, 236-240 (local 1), de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00.
S’admetrà documentació sempre que quedin places disponibles i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb tota la documentació pertinent.
ACRA es reserva el dret d'anul·lar qualsevol curs que no hagi assolit un mínim de participants.
On es fa?
Curs impartit en modalitat on-line a través del campus virtual d'ACRA. (més informació sobre aula virtual i teleformació)
Es imprescindible que cada alumne accedeixi a la formació amb el seu usuari i contrasenya
Abans d’iniciar-se l’acció formativa rebreu un mail de benvinguda al campus, amb les dades necessàries per poder-hi accedir (també trobareu l’accés al Campus en el banner de la web d’ACRA).
Us recomanem que us connecteu al campus amb antelació per verificar que tot és correcte. Si 24h abans de l’inici del curs no heu rebut el mail de benvinguda consulteu la vostra safata de correu brossa o poseu-vos en contacte amb nosaltres al telèfon 934141151.
Docents

Cris Ruiz
Diplomada en infermeria, Postgrau en infermeria gerontogeriàtrica i Postgrau en gestió de residències i serveis per a la gent gran. Màster en intel·ligència emocional a les organitzacions i Màster en ecologia emocional. Experiència Laboral a la fundació privada Betsan com a infermera, Cap de serveis i Directora fins a l’ any 2015. Des de l’any 2013 i fins l’actualitat Formadora i Consultora en l'àmbit sociosanitari i educatiu facilitant la revisió de models de gestió i atenció a les persones, l'educació emocional, la comunicació i el lideratge.