(30.3) Resolució de conflictes
- Inici del curs
- 02-11-2021
- Finalització del curs
- 01-12-2021
- Calendari
- 2, 4, 9, 11, 16, 25, 29 de Novembre i 1 de Desembre. (24 hores d'aula virtual + 6 hores de treball individual))
- Horari
- De 15'00 a 18'00
- Durada
- 30 hores
- Modalitat
- Presencial adaptat parcialment a Aula virtual
- On es fa?
- Campus Virtual d'ACRA
- Places disponibles
- 0
- Preu
- 0€
- Documents
Contingut del curs
OBJECTIUS GENERALS: Ser capaç de desenvolupar habilitats i destreses que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.
OBJECTIUS ESPECIFICS:
- Comprendre la naturalesa dels conflicte
- Analitzar els tipus de conflictes que es poden donar a les organitzacions
- Optimitzar el factor comunicació davant les situacions conflictes
- Utilitzar les estratègies adequades per a la gestió de conflictes
- Potenciar la utilització de la mediació i la negociació per arribar a acords favorable
- Preparar adequadament una mediació/negociació, maximitzant el control de les variables que intervenen en cada procés.
- Definir els objectius mínims i màxims per a la mediació/negociació de conflictes i aplicar l'estratègia més adient
- Seguir un procés sistemàtic de mediació/negociació per a controlar la situació i arribar a un acord favorable
CONTINGUTS:
1. El procés de la comunicació i la resolució de conflictes.
1.1 La comunicació interpersonal
1.2 Tipus de comunicacions
1.3 La comunicació eficaç
1.4 Resolució de conflictes en la nostra vida. Comunicació i resolució de conflictes.
2. Resolució assertiva dels conflictes.
2.1 Conflictes que ens envolten i la seva gestió.
2.2 Habilitats per a una comunicació eficaç.
2.3 Escolta activa, raport, feedback, el missatge.
2.4 L’assertivitat: què és, com parlar amb assertivitat i desenvolupar-la.
2.5 Gestió de les emocions. Conèixer les nostres emocions i aprendre a gestionar-les.
3. Empatia: habilitat per resoldre conflictes.
3.1 Empatia i estils de comportament. Establiment d’acords mútuament favorables i negociació eficaç.
3.2 Empatia: què és, com aplicar-la i com desenvolupar-la.
3.3 Estils de comportament: entendre i aprendre com es comporta la persona per millorar l’empatia.
3.4 Gestionar i aconseguir acords favorables per a les dues parts.
3.5 Negociar eficaçment (guanyar-guanyar)
3.6 Els diferents tipus de conflictes
4. Metodologia per resoldre conflictes.
4.1 Metodologia efectiva per a resoldre conflictes.
4.2 La mediació i la negociació.
4.3 Com arribar a acords favorables
5. Els estils de negociació.
5.1 Models de negociació: Negociació per posició, Negociació per principis i Negociació per situació.
5.2 Fases de la negociació:
5.3 Preparació de la negociació
5.4 Definició dels objectius: Anàlisis de les solucions, establiment dels objectius concrets de la negociació, pla de concessions
5.5 Estudi del mitjà
5.6 Estudi dels homes i els seus mòbils: argumentari, regles del joc, assaig, supòsit fals
5.7 Planificació de la negociació
5.8 Avaluació de la relació de forces La identitat global
5.9 Els valors
5.10 Els estatuts
5.11 Els poders
5.12 Estratègies per una negociació eficaç: determinació de possibles acords que cal negociar
5.13 La banda de objectius
5.14 Conducció de la negociació
5.15 Discussió
5.16 La informació en la negociació
5.17 Problemes de forma
5.18 Propostes
Requisits
Aquest curs està adreçat a:
- Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
- Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
- Els treballadors de l’Administració Pública: : aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
La formació es realitzarà mitjançant l'aplicació Adobe Connect. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:
Inscripció
Com formalitzar la inscripció?
Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció és imprescindible la següent documentació:
- Annex 1 d’inscripció complimentat
- Drets d'Imatge signats
- Copia del DNI o NIE
- Copia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
Copia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
Copia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur)
La documentació es pot enviar al correu formacio2@acra.cat o portar-la a les nostres oficines al c/Calàbria, 236-240 de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00
La data límit per a l’admissió de la documentació és el 28/10/2021 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.
On es fa?
Curs impartit en modalitat on-line a través del campus virtual d'ACRA. (més informació sobre aula virtual i teleformació)
Es imprescindible que cada alumne accedeixi a la formació amb el seu usuari i contrasenya
Abans d’iniciar-se l’acció formativa rebreu un mail de benvinguda al campus, amb les dades necessàries per poder-hi accedir (també trobareu l’accés al Campus en el banner de la web d’ACRA).
Us recomanem que us connecteu al campus amb antelació per verificar que tot és correcte. Si 24h abans de l’inici del curs no heu rebut el mail de benvinguda consulteu la vostra safata de correu brossa o poseu-vos en contacte amb nosaltres al telèfon 934141151.
Docents
Sònia Miguel
Formadora en Gestió Integral de Conflictes, Metodologies Apreciatives i Generació de Consens. Llicenciada en Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona i Màster en Anàlisi i Resolució de Conflictes (2001) per la Universitat Ramon Llull. La meva expertesa es centra en la mediació, la comunicació, la generació de consens i el disseny de processos de diàleg, àmbits que he aprofundit tant des del vesant de la intervenció com de la docència. Principalment els sectors en els que he desenvolupat ambdues tasques són el comunitari, l’organitzacional i l’educatiu.