(35.1) Primers auxilis bàsics a l'àmbit sanitari (Sant Cugat del Vallès)
Expedient PS20240008. Programes de formació no formal Sectorial 2024, subvencionats pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.
- Inici del curs
- 15-04-2025
- Finalització del curs
- 16-04-2025
- Calendari
- 15 i 16 d'abril
- Horari
- De 15:00 a 20:00
- Durada
- 10 hores
- Modalitat
- Presencial
- On es fa?
- Sant Cugat del Vallès (Consulteu els REQUISITS D'ACCÉS)
- Places disponibles
- 4
- Preu
- 0
- Documents
Contingut del curs
OBJECTIU GENERAL: Identificar les actuacions bàsiques en primers auxilis per a personal de l'àmbit sanitari.
MÒDUL 1: Primers Auxilis (10 hores)
OBJECTIU: Identificar les actuacions bàsiques en primers auxilis per a personal de l'àmbit sanitari.
CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:
• Anàlisi de primers auxilis
◦ Suport vital bàsic
◦ Ús de desfibril·lador automàtic (DEA)
◦ Tècniques i maniobres de la primera assistència
◦ Psicologia aplicada als primers auxilis
◦ Obstrucció de la via aèria. Desobstrucció i tractament de la via aèria.
◦ Hemorràgies.
◦ Traumatismes.
◦ Urgències oftalmològiques.
◦ Urgències d'orella i de nas
• Aplicació pràctica del suport vital bàsic
◦ Introducció a la Conducta PAS (Protegir, Alertar, Socórrer)
◦ Posició Lateral de Seguretat.
◦ Víctima Inconscient que NO Respira (1 rescatador o 2 rescatadors).
◦ Víctima Inconscient amb Parada Cardiorespiratòria (PCR).
◦ Reanimació amb Desfibril·lador Semiautomàtic (DESA)
◦ Obstrucció de les Vies Aèries
Requisits
Aquest curs està adreçat a:
- Persones que cotitzen per Règim General, Autònoms o que están en situación d'ERTO.
- Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
- Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.
Requisits d’accés: Certificat de professionalitat nivell 1, títol Professional Bàsic (FP Bàsica), títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent, títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent, Certificat de Professionalitat de nivell 2; haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà ó haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
* Aquesta és una formació de nivell 2, per la qual cosa és necessària la presentació de documentació acreditativa d'estudis abans mencionats.
Inscripció
Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció heu d’entregar-nos la següent documentació:
- Annex 1 d’inscripció complimentat
- Còpia del DNI o NIE
- Còpia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
Còpia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
Còpia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur) - Còpia de la titulació requerida: títol Professional Bàsic (FP Bàsica), títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent, títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent, Certificat de Professionalitat de nivell 2; haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà ó haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat
La documentació es pot enviar al correu formacio4@acra.cat (i un cop rebuda us donarem resposta) o portar-la a les nostres oficines al C/ Calàbria, 236-240 (local 1), de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00.
S’admetrà documentació sempre que quedin places disponibles i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb tota la documentació pertinent.
ACRA es reserva el dret d'anul·lar qualsevol curs que no hagi assolit un mínim de participants.
Docents

Eva Méndez Vallejos
Diplomada en infermeria, amb més de 30 anys d'experiència assistencial a diferents serveis hospitalaris i residencials. Docent des de l'any 2000 en impartició de cures de la branca sociosanitària, entre d'altres en curs de cures pal·liatives, atenció domiciliaria, nutrició i dietetica i certificats de professionalitat d'atenció sociosanitaria.