(35.2) Resolució de conflictes

Expedient PT20230013. Convocatòria de formació transversal 2023-2024, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
15-10-2024
Finalització del curs
12-11-2024
Calendari
Del 15 d'Octubre al 12 de Novembre
Durada
30 hores
Modalitat
Teleformació
On es fa?
Campus Virtual d'ACRA
Places disponibles
0
Preu
0€
Documents
resolució

Contingut del curs

OBJECTIU GENERAL:

Elaborar estratègies que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible

MÒDUL 1: Definicio del conflicte i classificació dels elements (10 hores)

OBJECTIU
: Classificar els conceptes claus per a la identificació de conflictes i les seves tipologies.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:

  • Classificació de les tipologies de conflictes (Moore,1995):
    • Segons la pluralitat de persones implicades.
    • Segons les parts que s'hi oposen.
    • Segons la naturalesa.
    • Segons la percepció.
    • Segons la intensitat.
  • Exposició dels elements de conflicte:
    • Persona.
    • Procés.
    • Problema.
    • Anàlisi d'una dinàmica de situació de conflicte:
    • Exposició del Triangle de la Violència (Galtung, 2003)
    • Exemples pràctics de conflicte.

 

MÒDUL 2: Tècniques de comunicació i gestió emocional (10 hores)

OBJECTIU
: Identificar eines de comunicació i gestió emocional davant de situacions conflictives.

  • CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:
    • Definició dels elements en la comunicació segons diverses teories:
      • La font.
      • El missatge: verbal o no verbal.
      • El canal o via.
      • El receptor/a del missatge.
  • Identificació d'elements importants de la comunicació per reduir malentesos:
    • Tècniques de la comunicació assertiva i els seus objectius.
    • Escolta activa.
    • L'empatia.
    • Comunicació intercultural.
    • Comunicació no verbal.
  • Exposició de ferramentes per a la gestió emocional:
    • Definició de les emocions: negatives, positives, ambigües, socials i estètiques (R. Bisquerra).
    • Eines d'intel·ligència emocional (D. Goleman).

 

MÒDUL 3: Eines aplicables a la gestió del conflicte (10 hores)

OBJECTIU
: Construir eines aplicables a la gestió de conflictes.

  • CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:
    • Classificació dels elements per a una negociació eficaç:
      • Fases
      • Preparació
      • Objectius
      • Solucions
      • Concessions
  • Tècniques de resolució de conflicte:
    • Negociació
    • Conciliació
    • Mediació
    • Arbitratge
    • Judici
  • Anàlisi d'exemples pràctics:
    • Conflictes en àmbits educatius.
    • Conflictes en àmbits laborals.
    • Conflictes en àmbits socials.

 

Els continguts formatius del curs estan dissenyats en castellà. 

 

 logo conforcat                 

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General, Autònom o que están en situación d'ERTO.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada

La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:

teleformació

 

 

logo conforcat         

Docents

sònia miguel

Sònia Miguel

Formadora en Gestió Integral de Conflictes, Metodologies Apreciatives i Generació de Consens. Llicenciada en Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona i Màster en Anàlisi i Resolució de Conflictes (2001) per la Universitat Ramon Llull. La meva expertesa es centra en la mediació, la comunicació, la generació de consens i el disseny de processos de diàleg, àmbits que he aprofundit tant des del vesant de la intervenció com de la docència. Principalment els sectors en els que he desenvolupat ambdues tasques són el comunitari, l’organitzacional i l’educatiu.