(39.1) Sensibilització a la igualtat d'oportunitats

Expedient PT20240005. Programes de formació no formal Transversal 2024, subvencionats pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
08-04-2025
Finalització del curs
02-05-2025
Durada
20 hores
Modalitat
Teleformació
On es fa?
Campus Virtual d'ACRA (Consulteu els REQUISITS D'ACCÉS)
Places disponibles
30
Preu
0€
Documents

Contingut del curs

OBJECTIU GENERAL: Coneixer què és la igualtat d’oportunitats entre dones i homes per a poder contribuir al desenvolupament de la societat, a través de l’accés en condicions d’igualtat al mercat laboral.

RELACIÓ DE MÒDULS DE LA FORMACIÓ:

MÒDUL 1: La igualtat d’oportunitats entre homes i dones

OBJECTIU
:Conèixer els diferents plans i polítiques instituacionals per a la lluita contra la discriminació laboral i analitzar el llenguatge sexista en el fenòmen de la comunicació humana.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:

  • Pràctiques:

o   Realitzar enquestes a diferents colectius sobre la representativitat laboral segons sectors productius i gènere

o   Elaborar plans i aplicar politiques institucionals a diferents supostos pràctics en en funció de les condicions de contractació i gènere.

o   Anàlisi d’elements discriminatoris tant en la normativa nacional com en la autonòmica i local i amb antenció especial a la normativa en l’ambit laboral.

o   Estudi de diversos canals d’informació (Publicitat, llenguatge, etc) en funció dels elements sexistes que en ells apareixen.

o   Estudi comparatiu dels Plans d’Igualtat d’Oportunitats entre dones i homes (autonòmics i nacionals).

  • Coneixements Cognitius:

o   Conceptes bàsics

o   Homes i dones: diferents però iguals

o   Igualtat legal e igualtat real

o   Polítiques i plans d’igualtat d’oportunitats entre homes i dones

o   Legislació relativa a la igualtat d’oportunitats

o   El sexisme en la comunicació humana.

 

MÒDUL 2: L’Ocupació i altres àmbts per a la igualtat d’oportunitats

OBJECTIU
:Analitzar l’impacte de gènere tenint en compte l’anàlisi sobre els resultats i efectes de les normes i polítiques públiques, amb l’objectiu d’identificar, prevenir i evitar la producció o l’increment de les desigualtats de gènere.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:

  • Pràctiques:

o   Realitzar debats i anàlisis sobre la situació actual de les dones en el mercat laboral.

o   Anàlisi i estudi dels resultats procedent de fonts estdístiques i elaboració de conclusions

o   Realització de debats i taules rodones sobre la igualtat en el sistema educatiu i en la societat en funció del sexe i la seva evolució en el temps. 

  • Coneixements Cognitius:

o   Conceptes bàsics del mercat laboral: Població, oferta i demanda, segregació...

o   Factors que influeixen en la contractació laboral entre homes i dones

o   Contribució d’homes i dones a la feina

o   Procentatge de participació paritària en el mercat laboral

o   La igualtat d’oportunitats com a instrument de millora de la ocupació

o   Distribució del temps segons el gènere.

o   Altres àmbits per a l’execució de la Igualtat.

 


MÒDUL 3:
La Desigualtat i la violència de gènere

OBJECTIU:
Pendre conciència sobre el problema social de la violència de gènere; així com conèixer les polítiques institucionals, programes, medides preventives i correctores a aplicar; les organitzacions i recursos existents per a actuar contra la violència de gènere.

 CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:

  • Pràctiques:

o   Anàlisis de situacions on es realitzi la vulneració dels drets humans

o   Estudi de casos en diferents medis de comunicació o a través d’experiències conegudes.

o   Anàlisi de les diferents variables que fomenten la violència de gènere.

o   Elaboració de conclusions en grup, sobre mesures per a obtenir uns resultats efectius contra la violència de gènere.

  • Coneixements Cognitius:

o   Conceptes bàsics sobre la Declaració niversal dels Drets Humans

o   Violència de Gènere: Cicle bàsic de la violència. Concepte i factors que influeixen.

o   Formes de violència contra les dones

o   Costos econòmincs i socials de la violència de gènere

o   Mesures contra la violència de gènere

 

 

Els continguts formatius del curs estan dissenyats en castellà  

logo conforcat                                           

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.

Requisits d’accés: Certificat de professionalitat nivell 1, títol Professional Bàsic (FP Bàsica), títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent, títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent, Certificat de Professionalitat de nivell 2; haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà ó haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

* Aquesta és una formació de nivell 2, per la qual cosa és necessària la presentació de documentació acreditativa d'estudis abans mencionats. 

 

La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:

teleformació

 

 

logo conforcat         

Docents

Cris Ruiz

Cris Ruiz

Diplomada en infermeria, Postgrau en infermeria gerontogeriàtrica i Postgrau en gestió de residències i serveis per a la gent gran. Màster en intel·ligència emocional a les organitzacions i Màster en ecologia emocional. Experiència Laboral a la fundació privada Betsan com a infermera, Cap de serveis i Directora fins a l’ any 2015. Des de l’any 2013 i fins l’actualitat Formadora i Consultora en l'àmbit sociosanitari i educatiu facilitant la revisió de models de gestió i atenció a les persones, l'educació emocional, la comunicació i el lideratge.