(39.1) Serveis assistencials a persones amb dependència

Expedient PS20240008. Programes de formació no formal Sectorial 2024, subvencionats pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
07-03-2025
Finalització del curs
08-04-2025
Durada
30 hores
Modalitat
Teleformació
On es fa?
Campus Virtual d'ACRA (Consulteu els REQUISITS D'ACCÉS)
Places disponibles
15
Preu
0
Documents

Contingut del curs

OBJECTIU GENERAL

Cooperar amb persones dependents tenint en compte les seues característiques diferenciadores



RELACIÓ DE MÒDULS DE LA FORMACIÓ:

MÒDUL 1: La Llei de Dependència (5 hores)

OBJECTIU
: Aplicar el contingut de la llei de dependència.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:

  • Identificació dels conceptes relacionats a la llei

o   Explicació de la llei de dependència

o   Aplicació de la llei de dependència

  • Classificació de les infraccions i sancions

o   Enumeració i anàlisi de les infraccions

o   Enumeració i anàlisi de les sancions

 

MÒDUL 2: Estructura i elaboració del discurs (5 hores)

OBJECTIU
: Diferenciar les diferents situacions de dependència.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:

  • Classificació de les diferents situacions de les persones dependents

o   Definició de persona dependent

o   Identificació de les diferents situacions de les persones dependents

  • Descripció del paper de la persona cuidadora

o   Definició de la persona cuidadora

o   Aplicació dels diferents rols de la persona cuidadora de persones dependents

 

MÒDUL 3: Utilització de l’ambient com a factor afavoridor de l’autonomia personal, comunicació i relació social (5 hores)

OBJECTIU
: Ordenar l'espai físic per adaptar-lo a la discapacitat.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:

  • Classificació dels elements espacials i materials

o   Definició dels elements espacials

o   Definició dels elements materials

  • Identificació dels diferents materials

o   Distinció entre els diferents materials per al seu ús

o   Aplicació dels diferents materials

  • Explicació de la motivació i de l'aprenentatge

o   Factors motivacionals de la conducta

o   Classificació dels diferents mètodes d'aprenentatge

o   Interacció entre la motivació i l'aprenentatge

 

MÒDUL 4: Reconeixement de les característiques psicològiques de les persones dependents (10 hores)

OBJECTIU: Identificar els processos cognitius de les persones dependents.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES

  • Descripció dels processos cognitius de les persones dependents

o   Indicació dels processos cognitius

o   Explicació de les diferències entre els processos cognitius de persones no dependents i persones dependents

  • Diferenciació entre els diferents graus de dependència

o   Explicació sobre cadascun dels graus de dependència

o   Relació entre els diferents graus de dependència

 

MODUL 5: Relació amb la família de la persona dependent (5 hores)

OBJECTIU
: Col·laborar en la millora de la capacitat de la relació amb l’entorn i la família d’una persona dependent.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES

  • Aplicació de les habilitats necessàries per millorar la relació entre la família i la persona dependent

o   Identificació de les habilitats de comunicació

o   Anàlisi de l'aplicació de les habilitats de comunicació segons la situació familiar

  • Descripció de les relacions familiars

o   Actitud de la família davant de la persona dependent

o   Afectació de les relacions familiars quan hi ha una persona dependent

  • Organització de la família davant d'una nova situació

o   Col·laboració entre els diferents membres familiars

o   Nous rols davant una persona dependent a la família

 

 Els continguts formatius del curs estan dissenyats en castellà.  

 logo conforcat         

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General, Autònoms o que están en situación d'ERTO.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.

Requisits d’accés: Certificat de professionalitat nivell 1, títol Professional Bàsic (FP Bàsica), títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent, títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent, Certificat de Professionalitat de nivell 2; haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà ó haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

* Aquesta és una formació de nivell 2, per la qual cosa és necessària la presentació de documentació acreditativa d'estudis abans mencionats.

La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:

teleformació

  logo conforcat         

Docents

Astrid Llorens

Astrid Llorens

Psicòloga habilitada com a Psicòloga General Sanitària, especialitzada en Psicogeriatria, Neuropsicologia i Rehabilitació Cognitiva. Amb més de 20 d’anys d’experiència en l’àmbit de la gent gran de les persones amb dependència. Experiència en Direcció de residències, en gestió de Grups d’Ajuda Mútua i en Tallers d’Estimulació Cognitiva per a gent gran. Conferenciant i formadora sobre temes relacionats amb l’envelliment, les demències, i el procés dol, dirigit principalment a professionals de l’àmbit de la geriatria.