(46.1) Tutorització en teleformació

Expedient PS20240008. Programes de formació no formal Sectorial 2024, subvencionats pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
13-03-2025
Finalització del curs
07-05-2025
Durada
50 hores
Modalitat
Teleformació
On es fa?
Campus Virtual d'ACRA (Consulteu els REQUISITS D'ACCÉS)
Places disponibles
30
Preu
0
Documents

Contingut del curs

OBJECTIU GENERAL:

Adquirir els coneixements i habilitats necessàries per poder tutoritzar accions formatives en modalitat de teleformació.


MÒDUL 1: Aprenentatge mitjançant teleformació i figura del tutor-formador (10 hores)

OBJECTIU: Comprendre les característiques generals i les condicions de la formació en línia, així com les funcions, competències i habilitats pròpies del tutor-formador en relació amb l'aprenentatge de l'alumnat, assumint la seva importància en la qualitat de la formació.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:

Distinció de les principals característiques de la teleformació

- Ús de TIC en la formació. Internet.

- Conceptualització i evolució de la teleformació.

- Avantatges i inconvenients de la formació en línia.

Determinació de les condicions i l'organització de la formació en línia

- Plataformes de teleformació: Tipus de plataformes.

- Sistema tutorial.

- Materials i suports didàctics.

- Organització de la formació: ràtio tutor/ alumnes; configuració de grups;

temporalització i calendari, entre altres aspectes.

Identificació dels rols dels tutors-formadors i de l'alumnat en teleformació

- Funcions i activitats a realitzar pel tutor-formador.

- Competències del tutor-formador.

- Habilitats de comunicació i motivació en relació a l'alumnat

 

MÒDUL 2: Eines i estratègies metoldològiques per a l'aprenentatge en teleformació (30 hores)

OBJECTIU: Aplicar adequadament, a través de la plataforma de teleformació, els mètodes i estratègies tutorials durant el procés d'aprenentatge, utilitzant les diferents eines de comunicació en línia.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:

Utilització de la plataforma de teleformació

- Navegació bàsica.

- Funcionalitats per a l'alumnat.

- Funcionalitats per als tutors-formadors i gestors.

Ús de programes, eines i estratègies per a tutoritzar a l'alumnat

- Eines de comunicació síncrona i asíncrona. Tipologia i utilitats.

- Eines per al seguiment dels participants.

- Habilitats de comunicació i motivació.

Desenvolupament de la programació didàctica en l'aprenentatge en línia

- Objectius a aconseguir.

- Estructuració de la formació.

- Combinació d'estratègies d'aprenentatge. Recursos i activitats.

Aplicació d'estratègies per a l'aprenentatge col·laboratiu en entorns virtuals

- Característiques d'aquesta mena d'estratègies. Avantatges i inconvenients.

- Eines més utilitzades.

- Paper del tutor-formador en aquest context.

Aplicació de la ludificació en teleformació com a estratègia d'aprenentatge

- Conceptes clau de la ludificació en línia.

- Tipus i característiques.

- Estratègies per a la ludificació i aplicació pràctica.

Desenvolupament d'activitats d'aprenentatge en teleformació

- Finalitat i tipus d'activitats d'aprenentatge.

- Planificació i elaboració de les activitats.

- Suport tutorial, seguiment d'activitats i la seva relació amb l'avaluació contínua.

Ús de les xarxes socials com a estratègia d'aprenentatge

- Xarxes socials més utilitzades i característiques d'aquestes. Avantatges e

- Cerca i comunicació de recursos didàctics en xarxes socials.

- Criteris de selecció de recursos web.

 

MÒDUL 3: Avaluació de l'aprenentatge en teleformació (10 hores)

OBJECTIU: Aplicar adequadament els mètodes i instruments d'avaluació de l'aprenentatge en la modalitat de teleformació.

CONEIXEMENTS/ CAPACITATS COGNITIVES I PRÀCTIQUES:

Avaluació de l'aprenentatge en teleformació

- Avaluació contínua i final dels resultats d'aprenentatge.

- Planificació i temporalització de l'avaluació.

- Factors clau en l'objectivitat, fiabilitat i validesa de l'avaluació.

Mètodes, instruments i eines per a l'avaluació de l'aprenentatge

- Tipologia de mètodes i instruments d'avaluació.

- Avaluació d'activitats d'aprenentatge individuals i grupals.

- Desenvolupament d'autoavaluacions. Qüestionaris d'autoavaluació.

- Criteris d'avaluació.

- Sistemes de correcció i puntuació.

- Transmissió de resultats als participants.

Elaboració i consulta d'informes d'avaluació

- Informes d'avaluació individualitzats.

- Actes d'avaluació.

- Informes de qualificacions.

 

 

 Els continguts formatius del curs estan dissenyats en castellà.  

 logo conforcat         

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General, Autònoms o que están en situación d'ERTO.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.

Requisits d’accés: Certificat de professionalitat nivell 1, títol Professional Bàsic (FP Bàsica), títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent, títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent, Certificat de Professionalitat de nivell 2; haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà ó haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

* Aquesta és una formació de nivell 2, per la qual cosa és necessària la presentació de documentació acreditativa d'estudis abans mencionats.

La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:

teleformació

  logo conforcat         

Docents

Xavier López De Pablo

Xavier López De Pablo

Xavier López De Pablo és un experimentat formador i consultor de Social Media Marketing que domina una àmplia gamma de disciplines digitals: Treballa l'estratègia digital, l'assessoria de la marca personal i les vessants principals de la difusió digital com el SEO, el inbound marketing, les xarxes socials i la productivitat digital. És un professional amb una dilatada experiència i un perfil integral que treballa la publicitat, el disseny i la imatge, la comunicació digital, i la promoció on/off de professionals i empreses.