(55.4/F) Sensibilització en ACP. Atenció Centrada en la Persona.

Expedient PS20170025 Convocatòria de formació sectorial 2016-2017 subvencionada a través del Consorci per la Formació Contínua. Estan exclosos d'aquesta subvenció els treballadors de l'Administració Pública

Inici del curs
07-06-2016
Finalització del curs
05-07-2016
Horari
7, 14, 21, 23, 28 de juny i 5 juliol de 09:00 a 14:00
Durada
30 hores
Modalitat
Presencial
On es fa?
ACRA
Places disponibles
0
Preu
Gratuït
Documents
(60.1/F)TERÀPIA OCUPACIONAL I PROMOCIO DE L'AUTONOMIA

Contingut del curs

Objectius generals:

Conèixer als diferents tipus de pacients i patologies (físiques, psíquiques, socials, etc.) que han de tractar-se i orientacions cap a una atenció centrada en la persona.

Readaptar i rehabilitar la persona de cara a assolir la màxima autonomia personal. 

Realitzar una valoració funcional, formular el pronòstic i realitzar el tractament des de el punt de vista biopsicosocial de l’individu.

Objectius específics:

  1. Conèixer els possibles tractaments que es poden establir en un centre residencial, d'atenció integral i centrada a la persona des d'una perspectiva pragmàtica i adaptada a la realitat de cada centre.
  2. Definir un pla personalitzat d'actuació en el que s’estableixin objectius, mecanismes i valoració de resultats a partir d'una avaluació prèvia de la dinàmica actual de funcionament del centre, i que promogui al màxim l’autonomia personal.
  3. Proposar tècniques e instruments facilitadors de la intervenció personalitzada i orientada a la persona.

Programa:

  1. Tipus de pacients i patologies. La valoració geriàtrica integral.
  2. La valoració funcional i la promoció de l’autonomia:
    • Eines i recursos de suport i adaptacions (adaptacions per transferències, cadires de rodes, pròtesi...) per les activitats terapèutiques
  3. Les activitats terapèutiques:
    • Marc teòric de la “atenció centrada en la persona”
    • la necessitat d'adaptar l'actual model biopsicosocial a la realitat de l'usuari actual
    • Les 8 dimensions de Shalock i Verdugo i
    • La conceptualització de la ACP mitjançant el concepte VIP’s. Bradford, DawnBrooker:
  4. Personalització i autonomia. Les persones i els seus drets.
  5. La participació: agents implicats. La persona, la família, els professionals i la comunitat.
  6. Aspectes psicoafectius i relacional. El diferents rols professionals que intervenen en la perspectiva de l'atenció centrada en la persona
  7. Les intervencions: noves eines d’intervenció. PIAI, referents, unitats de convivència etc.

Requisits

Per a formalitzar la inscripció al curs és imprescindible presentar a les oficines d'ACRA (Travessera de Gràcia, 40, pral. 2a de Barcelona) o enviar escanejada al correu formacio@acra.cat la següent documentació abans del 24/05/2016

- Annex d'inscripció 1 i 2 complimentats,
- Copia del DNI,
- Copia de la capçalera de l'última nòmina (o certificat de demandant d'ocupació -DONO- en cas d'aturats).

Docents

Raquel Calatayud

Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per l’UPF de Barcelona. Llicenciada en Dret per la UOC. Màster en Gerontologia Social Aplicada per la Fundació Bosc & Gimpera (Primer cicle). Professora col·laboradora en diferents programes universitaris i en mòduls de gestió econòmic-financera de formació de postgrau pel sector de serveis a persones grans. Delegada de la consellera de Salut durant la Covid19 per a la coordinació de les actuacions en matèria social als centres socials de caràcter residencial a l'Àrea Integral de Salut Barcelona Esquerra de la Regió Sanitària de Barcelona.

Cris Ruiz

Cris Ruiz

Diplomada en infermeria, Postgrau en infermeria gerontogeriàtrica i Postgrau en gestió de residències i serveis per a la gent gran. Màster en intel·ligència emocional a les organitzacions i Màster en ecologia emocional. Experiència Laboral a la fundació privada Betsan com a infermera, Cap de serveis i Directora fins a l’ any 2015. Des de l’any 2013 i fins l’actualitat Formadora i Consultora en l'àmbit sociosanitari i educatiu facilitant la revisió de models de gestió i atenció a les persones, l'educació emocional, la comunicació i el lideratge.