(7.1) Control de temps i productivitat
Expedient PT20220019. Convocatòria de formació transversal 2022-2023, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.
- Inici del curs
- 20-02-2023
- Finalització del curs
- 15-03-2023
- Calendari
- Del 20 de Febrer al 15 de Març
- Durada
- 30 hores
- Modalitat
- Teleformació
- On es fa?
- Campus Virtual d'ACRA
- Places disponibles
- 0
- Preu
- 0€
- Documents
Contingut del curs
OBJECTIU GENERAL:
- Capacitat per a la realització d'estudis de mètodes de treball i presa de temps en l'activitat industrial.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
- Fer i executar estudis de mètodes i temps de treball
- Planificar i controlar la producció
- Adquirir un millor domini en la planificació de les nostres activitats professionals i personals
- Aprendre a identificar quins són els “lladres de temps” individuals més freqüents i com afrontar-los de forma adequada
- Aprendre a identificar els “lladres de temps” externs i com podem controlar-los
- Aprendre a utilitzar nous models d’actuació, suports instrumentals, processos i metodologies de treball
- Aprendre a evitar l’estrès que provoca una mala gestió del temps
- Augmentar la productivitat i eficàcia del nostre treball diari i disposar de més espais de temps personal i/o familiar
- Adquirir hàbits de gestió del temps que ens permetin tenir una vida més saludable
CONTINGUTS:
1. Introducció a la mesura de temps
1.1. El temps com a recurs El temps, un recurs perible
1.2. Canvi d’hàbits respecte la gestió del temps
1.3. Perills d’algunes conductes: excessiu perfeccionisme, la procrastinació
1.4. El treball per objectius
1.5. La roda de Deming
2. Requisits de l'estudi de temps
2.1. Eines per a la gestió eficaç del temps
2.2. La priorització de tasques
2.3. La planificació: Planning anual, full de registre, l’agenda, planificacions trimestrals i/o mensuals, planificacions setmanals, planificacions setmanals, planificacions diàries
2.4. Seguiment, control i avaluació del treball: us d’indicadors d’assoliment, registre d’activitat diària
2.5. Conducció eficaç de reunions
3. Tècniques per a l'estudi de temps
3.1. Mecanismes de control . Activitats d’alt i baix rendiment
3.2. Les activitats d’alt rendiment: establiment de dates límit, corbes de rendiment, tècniques per crear nous hàbits
3.3. Les activitats de baix rendiment
3.4. Organització de la jornada: inici, transcurs i final. Us de bones pràctiques
4. Suplements i temps tipus
4.1. Lladres del temps
4.2. Els lladres interns: identificació i directrius per afrontar-los
4.3. Els lladres externs: identificació i directrius per afrontar-los
5. Mostrejos de treball
5.1. La delegació
5.2. Beneficis de la delegació
5.3. Tasques delegables i les no delegables
5.4. Metodologia pràctica de la delegació: objectius, fases, recursos i fites temporals
5.5. Com afrontar possibles dificultats a l’hora de delegar
6. Temps estàndard i fórmules de temps
6.1. El control de l’ús del propi temps: aplicació pràctica
6.2. El registre de la manera com s’empra realment el temps
6.3. Anàlisi d’aquest registre: identificació de tasques no productives, detecció d’hàbits negatius i reprogramació del temps
Requisits
Aquest curs està adreçat a:
- Persones que cotitzen per Règim General, Autònom o en situació d'ERTO.
- Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
- Els treballadors de l’Administració Pública: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:
Inscripció
Com formalitzar la inscripció?
Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció és imprescindible la següent documentació:
- _ANNEX_ d’inscripció complimentat
- Còpia del DNI o NIE
- Còpia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
Còpia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
Còpia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur)
La documentació es pot enviar al correu formacio2@acra.cat o portar-la a les nostres oficines al c/Calàbria, 236-240 de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00
La data límit per a l’admissió de la documentació és el 23/02/2023 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.
On es fa?
Curs impartit en modalitat on-line a través del campus virtual d'ACRA. (més informació sobre aula virtual i teleformació)
És imprescindible que cada alumne accedeixi a la formació amb el seu usuari i contrasenya
Abans d’iniciar-se l’acció formativa rebreu un mail de benvinguda al campus, amb les dades necessàries per poder-hi accedir (també trobareu l’accés al Campus en el banner de la web d’ACRA).
Us recomanem que us connecteu al campus amb antelació per verificar que tot és correcte. Si 24h abans de l’inici del curs no heu rebut el mail de benvinguda consulteu la vostra safata de correu brossa o poseu-vos en contacte amb nosaltres al telèfon 934141151.
Docents
Cris Ruiz
Diplomada en infermeria, Postgrau en infermeria gerontogeriàtrica i Postgrau en gestió de residències i serveis per a la gent gran. Màster en intel·ligència emocional a les organitzacions i Màster en ecologia emocional. Experiència Laboral a la fundació privada Betsan com a infermera, Cap de serveis i Directora fins a l’ any 2015. Des de l’any 2013 i fins l’actualitat Formadora i Consultora en l'àmbit sociosanitari i educatiu facilitant la revisió de models de gestió i atenció a les persones, l'educació emocional, la comunicació i el lideratge.