(7.2/A) Coordinació i gestió del voluntariat a les entitats d'economia social
Expedient PT20190019. Convocatòria de formació sectorial 2019-2020, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.
- Inici del curs
- 16-11-2020
- Finalització del curs
- 18-12-2020
- Calendari
- 16,20,23,27,30 de Novembre, 4,9,11,14 i18 de Desembre
- Horari
- De 9'00 a 11'00
- Durada
- 20 hores
- Modalitat
- Presencial adaptat parcialment a Aula virtual
- On es fa?
- Campus Virtual d'ACRA
- Places disponibles
- 0
- Preu
- 0€
- Documents
Contingut del curs
Objectiu General:
Adquirir les habilitats necessàries per dur a terme la coordinació i gestió del voluntariat en una entitat.
Continguts:
1. Coordinació i gestió de persones voluntàries
a. Context actual
b. Compromís, valors i motivacions
c. Itinerari del voluntari en una organització
2. El coordinador de voluntaris
a. Perfil, competències i funcions
b. Lideratge i direcció d’equips
3. Els equips humans
a. Equip de voluntaris
i. La relació amb el coordinador
ii. La relació amb l’equip
iii. La relació amb les persones ateses a l’entitat
b. Equip de professionals/personal assalariat
i. Relació amb els voluntaris
ii. Relació amb el coordinador de voluntaris
4. Marc organitzatiu i legal
a. Reunions d’equip
b. Documentació tècnica en la gestió del voluntariat
Requisits
Aquest curs està adreçat a:
- Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
- Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
- Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.
Com formalitzar la inscripció?
Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció és imprescindible la següent documentació:
- Annex 1 d’inscripció complimentat
- Copia del DNI o NIE
- Copia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
Copia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
Copia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur)
La documentació es pot enviar al correu formacio2@acra.cat o portar-la a les nostres oficines al C/ Calàbria, 236-240 de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00
La data límit per a l’admissió de la documentació és el 10/11/2020 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.
ACRA es reserva el dret d'anul·lar qualsevol curs que no hagi assolit un mínim de participants.
On es fa?
Curs impartit en modalitat on-line a través del campus virtual d'ACRA. (més informació sobre aula virtual i teleformació).
Es imprescindible que cada alumne accedeixi a la formació amb el seu usuari i contrasenya
Abans d’iniciar-se l’acció formativa rebreu un mail de benvinguda al campus, amb les dades necessàries per poder-hi accedir (també trobareu l’accés al Campus en el banner de la web d’ACRA).
Us recomanem que us connecteu al campus amb antelació per verificar que tot és correcte. Si 24h abans de l’inici del curs no heu rebut el mail de benvinguda consulteu la vostra safata de correu brossa o poseu-vos en contacte amb nosaltres al telèfon 934141151.
Docents

José Luis Buenache
Llicenciat en Dret i Màsters en Dret Públic i en Lideratge per a la Gestió Social. Coordinador del postgrau d'Habilitats Directives per a Entitats de l'Economia Social d'UManresa. Coordinador de Desenvolupament Territorial d'Amics de la Gent Gran i Director de Desenvolupament Corporatiu de la Fundació Sociosanitària de Manresa. Consultor social i formador a institucions socials i sanitàries. Coordinador del programa Osona Cuidadora de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVIC.