Materials de suport als socis
Podeu descarregar-vos els documents següents, d’interès per al dia a dia dels vostres centres.
Acreditació d'entitats proveïdores de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública (XSSAP)
- Esteu acreditats? (enllaç amb la relació d'entitats acreditades per ser proveïdores de la XSSAP))
- Sol·licitar l'acreditació (inici del tràmit)
- FAQS procés d'acreditació - juny 2024 v3.0
- Guia general per emplenar la sol·licitud per obtenir l'acreditació com entitat proveïdora de serveis de la Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública
- Guia per emplenar la sol·licitud per obtenir l’acreditació com entitat proveïdora de la tipologia de Servei d’Ajuda a Domicili (SAD)
- Check-list d'acreditació d'entitat proveïdora de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública
- Document model sobre el compliment de la normativa aplicable
- Materials i recursos per elaborar una carta de serveis
- 28-2024 Nota informativa – sessió informativa del Departament de Drets Socials per a les organitzacions empresarials sobre les acreditacions en places col·laboradores de residència i centre de dia per a gent gran (18 de juny de 2024)
- 12-2022 nota informativa de l'acreditació dels serveis d'atenció domiciliària per atendre usuaris amb PEVS (17 de maig de 2022)
- Nota informativa a les entitats privades que sol·licitin l'acreditació com a prestadores del servei d'ajuda a domicili
- 01-2024 Nota informativa - Convocatòria per a la provisió de serveis de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública, en règim de concert social, en l'àmbit de la gent gran (2 de gener de 2024)
- Sol·licitar la provisió de serveis en l’àmbit de la gent gran (Resolució DSO/4390/2023)
- Preguntes més freqüents en relació amb la Resolució DSO/4390/2023, de 22 de desembre, per la qual s'obre convocatòria per a la provisió de serveis de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública, en règim de concert social, en l'àmbit de la gent gran
- Esteu acreditats? (enllaç amb la relació d'entitats acreditades per ser proveïdores de la XSSAP))
- 36B - 2023 Nota informativa - Requisits per a la contractació de personal auxiliar d'atenció a persones en situació de dependència
- Acreditació de la direcció tècnica d'establiments de serveis socials residencials
- Acreditació de la responsabilitat higienicosanitària d'establiments de serveis socials residencials
- Relació de personal del servei o establiment
- Quadre horari de personal
Calendari laboral i festius 2024
Ràtios
Les entitats i establiments heu de disposar obligatòriament d'aquest full de reclamació, que està disponible en un enllaç de la web del Departament de Drets Socials.
Si el document en pdf no se us obre, feu el següent: descarregueu-lo a l'ordinador i l'obriu des de l'aplicació que tingueu per llegir els pdf, no des d'Internet.
La totalitat del continguts dels contractes assistencials només és aplicable a places privades. Pel que fa a places amb finançament públic (concertades o col·laboradores) hi haurà apartats que caldrà adaptar o no aplicar. Aquestes particularitats són les següents:
1 - No hi ha període de prova.
2 - Pel que fa al dipòsit de garantia, dependrà del que s’hagi establert en l'ordre de col·laboració/concert/PEV amb la que s’hagin acreditat les places residencials.
3 - Al contracte i a les factures s’hi ha de detallar l’aportació de l’usuari, l’aportació de l’administració i el preu total de la plaça.
4 - L’actualització de l’import de la plaça la determina l’administració competent en serveis socials.
Contractes assistencials (models - només per a places privades)
Acreditació PEVS
- Autorització de centres amb persones usuàries amb prestació econòmica vinculada a servei
- RESOLUCIÓ DSO/2883/2021, de 16 de setembre, per la qual s'inclouen a l'Ordre TSF/218/2020, de 16 de desembre, per a la provisió dels serveis de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública, els annexos que regulen les condicions d'execució i els criteris d'assignació per als serveis d'atenció diürna ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual o física, de residència per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o física, de residència assistida per a persones grans dependents i de centre de dia per a persones grans dependents.
Autorització de sortides
Reglaments
Protocols
Segons el Decret 284/96, modificat pel Decret 176/2000, en els articles 18.10 i 18.11 es diu que els serveis de centres residencials assistits, centres de dia i llar-residència han de disposar de protocols i registres:
- Protocol d'administració de la medicació
- Protocol d'atenció d'incontinències
- Protocol de contencions
- Protocol de lesions per pressió
- Protocol de caigudes
- Protocol d'higiene personal
- Protocol d'acollida i adaptació
Registres
El Decret 176/00 estableix en l'article 18.10 l'obligatorietat que els serveis de centres residencials assistits, els serveis de centre de dia per a gent gran i per a persones amb disminució, hauran d'efectuar els registres següents:
- Planificació de les atencions de les activitats de la vida diària dels residents, mensual i individualitzada, on queden reflectits els registres: d’incontinència, d’higiene i de contencions
- Registre de les atencions de les activitats de la vida diària dels residents
- Registre d'administració de medicació
- Full de medicació prescrita
- Registre i seguiment d'úlceres (nafres)
- Prescripció de contenció física
- Programa d'atenció individualitzada
Models de comunicació i procediment de guarda de fet
- Instrucció 7/2017 - Guarda de fet
- Procediment Guarda de Fet
- Document d'assumpció de la guarda de fet per part de familiars o altres
- Model de Comunicació al Jutjat o Ministeri Fiscal de guarda de fet per part de familiars o altres
- Model de comunicació de la guarda de fet al Jutjat Annex 2 a)
- Model de comunicació de la guarda de fet al Ministeri Fiscal Annex 2 b)