Notícies
XARXAgran es consolida com a referent de la cerca assistencial
Usuaris, centres i professionals destaquen el tracte personalitzat i el coneixement del sector com a punts forts d’un recurs amb més de 400 serveis i 19.000 places
“La mare té 83 anys i fa uns mesos es va trencar l’húmer. A partir d’aquí, una hospitalització i complicacions greus fins que vam decidir que una residència era la millor opció. Ens van derivar a XARXAgran i vam trobar lloc en una residència àmplia, de qualitat, amb jardí”. Són les paraules d’en Jordi, un usuari que testimonia la utilitat d’un servei convertit en referent de la cerca assistencial per a persones grans.
En poc més de vuit mesos, XARXAgran ha realitzat 676 derivacions cap als centres associats a ACRA amb una mitjana d’èxit de dues contractacions mensuals. “Són ràpids, atents i tenen un contacte directe amb les residències. De l’1 al 10 l’hi poso un 11”, afegeix en Jordi, fill de la usuària tipus de XARXAgran: dona de més de 80 anys que cerca una residència a Barcelona i rodalies.
XARXAgran es percep útil per a tothom, no només per als usuaris. Els responsables dels serveis i els recursos assistencials també se n’han vist beneficiats perquè els ajuda a promoure gratuïtament les places disponibles. Segons Ariadna Navalón, directora del Centre de Dia Neuro Amunt, que ha rebut un usuari mitjançant XARXAgran, “és una eina molt potent perquè dóna més visibilitat a centres com el nostre i pel tracte personalitzat que ofereix als usuaris”.
La resposta també ha sigut positiva entre el col·lectiu de treballadors dedicats als serveis socials, l’atenció primària i les associacions i entitats de gent gran, coneixedors del sector i de les seves necessitats. “Em trobo sovint amb situacions que requereixen d’una resposta urgent, i XARXAgran constitueix una alternativa àgil i efectiva, que alleugera les necessitats familiars i del mateix usuari”, explica Ester Moliner, treballadora social a Cornellà de Llobregat.
XARXAgran es va posar en marxa el passat octubre amb la voluntat d’oferir una resposta immediata a aquelles persones que necessiten un recurs o un servei assistencial. En aquest sentit, constitueix una alternativa a un sector públic que arrossega una llista d’espera de quasi bé dos anys.
Un servei personalitzat
L’assessorament personalitzat i la web exclusiva amb més de 400 serveis i 19.000 places són dues de les fortaleses d’un servei que ofereix recursos per a tots els usuaris, amb independència de la seva situació econòmica i ubicació geogràfica. XARXAgran ofereix una cerca personalitzada a càrrec de personal expert i que tant es pot fer per telèfon, amb una reunió presencial o a través del formulari web