Notícies
Èxit de la 7a Jornada en Atenció Centrada en la Persona d’ACRA amb més de 300 assistents
La innovació centra un esdeveniment que recupera la presencialitat després de dos anys de pandèmia
La 7a jornada en Atenció Centrada en la Persona (ACP) d’ACRA es va celebrar ahir amb gran èxit amb un auditori ple de gom a gom de professionals del sector d’atenció a la gent gran. Més de 300 persones van assistir i participar d’una jornada on la innovació va ser el fil conductor mitjançant una selecció de continguts d’on va sobresortir una mostra molt heterogènia d’experiències a càrrec de les empreses i les entitats. La jornada també va ser una oportunitat immillorable per recuperar la presencialitat perduda des de l’inici de la pandèmia.
El Director de l'Àrea de Sistemes d'Informació al Servei Català de la Salut, Pol Pérez, va obrir la jornada amb una conferència centrada en la importància de la gestió de les dades a les organitzacions. Pérez va assegurar que la implantació d’una plataforma de coneixement reporta “beneficis sanitaris, clínics, tècnics i econòmics”, va apostar per la necessitat d’establir un “model de dades únic”, i va destacar la propera aplicació del HES, la nova història clínica electrònica de la ciutadania de Catalunya.
La inauguració institucional va anar a càrrec de Montserrat Vilella, Directora general de l’autonomia personal i la discapacitat, i la Directora general de Provisió de Serveis, Maria Rosa Pons, que van apel·lar a “l’orgull del sector” a més de felicitar-lo per la tasca realitzada durant la pandèmia. La Directora General d’ACRA, Montse Llopis, va demanar avançar en l’eficiència i la qualitat en la recollida de dades, i en la necessitat d’un bon finançament per poder donar una atenció més personalitzada i satisfactòria mitjançant l’ACP.
I va arribar el torn de les experiències. Un total de 16 propostes dividides en tres blocs temàtics que van demostrar de nou la qualitat i la innovació d’un sector que utilitza eines, processos i mètodes per garantir el benestar de la gent gran. Els assistents van poder fer preguntes al llarg d’un recorregut molt interessant on tecnologia, educació, sostenibilitat, processos organitzatius, finals de vida i intergeneracionalitat van ser alguns dels temes que es van presentar en un format àgil i interactiu.
La jornada es va culminar amb un diàleg molt interessant entre la Presidenta d’ACRA, Cinta Pascual, i la Directora General de Planificació en Salut, Aina Plaza. Rere el títol “El present i el futur de la innovació: reptes i oportunitats de l’ACP a Catalunya”, es va parlar de qualitat, innovació, finançament, ACP, integració social i sanitària i també de professionals. “Necessitem més ACP ara que mai, i és imprescindible que hi hagi un bon finançament com molts països del nostre entorn, sobre el 2% del PIB”, va destacar Cinta Pascual. En un debat moderat pel Director d’Estratègia d’ACRA, Toni Andreu, Aina Plaza va assegurar que “la integració social i sanitària a través de la futura agència” permetrà treballar millor a un sector de gran importància estratègica.
- 01 Experiència Gran Via Parc ACP 2022
- 02 Experiència Sophos ACP 2022
- 03 Experiència Fundación DomusVi ACP 2022
- 04 Experiència Apropa Cultura ACP 2022
- 05 Experiència Fiatc Residències ACP 2022
- 06 Experiència Fundació Vallparadís ACP 2022
- 07 Experiència Grup Mutuam i La Vostra Llar ACP 2022
- 08 Experiència Sumar ACP 2022
- 09 Experiència Dependentia - Grup Atlantida ACP 2022
- 010 Experiència Amavir ACP 2022
- 011 Experiència Tunstall Televida ACP 2022
- 012 Experiència L'Onada Serveis ACP 2022
- 013 Experiència Sigma Salud ACP 2022
- 014 Experiència Fundació Casa Asil Sant Andreu de Palomar ACP 2022
- 015 Experiència Colisée ACP 2022
- 016 Experiència Prytanis ACP 2022