Notícies

25 de novembre de 2021

Comunicat sobre la implantació del certificat COVID-19 per accedir a les residències

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha avalat la decisió del Govern d'aplicar la mesura a partir del divendres 26 de novembre. ACRA, que dona suport a la iniciativa, ja havia demanat fa unes setmanes l'obligatorietat per a visites i professionals

Una demanda d'ACRA completada a mitges

El passaport COVID-19 és una mesura que la nostra organització va reclamar al Govern tot just fa un mes, quan la situació epidemiològica estava pràcticament controlada i es van relaxar els protocols a residències. Des d’ACRA esperem que la mesura anunciada avui tingui el vistiplau dels tribunals i que es pugui aplicar el més aviat possible tant a les visites dels centres com als professionals que en formen part, tot i que la pauta completa de vacunació entre els treballadors és del 93,7%.

Les residències de gent gran han de complir a partir del divendres 26 de novembre amb la implantació del certificat COVID-19 per a les visites dels familiars, un cop que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya hagi avalat la decisió del Govern d'implantar el certificat COVID-19 a l'entorn residencial.

En una nota publicada pel Departament de Drets Socials i el Departament de Salut es donen les instruccions que han de seguir els centres per fer efectiva aquesta mesura i que són les següents:

- El Certificat Digital COVID es demanarà a l’entrada del centre residencials. Es validarà la identitat del certificat amb un document d’identitat de la persona visitant, i es permetrà la seva entrada seguint totes les mesures de protecció individual recomanades. El Certificat Digital COVID es pot obtenir a través de la Meva Salut

- En cas de no disposar de Certificat Digital COVID s’acompanyarà la persona visitant a l’espai destinat a la realització de les proves TAR en mostra nasal, tal i com es va fer durant la 5ena. onada al mes de juliol i agost.

- Des de Salut ja s’ha activat el procés que farà arribar als Centres Residencials nous TAR per realitzar a aquestes persones que no disposin de certificat digital. S’emprarà el mateix circuit de l’estiu passat. L’arribada del material es preveu per d’aquí 10 dies.

- Si abans de l’arribada dels nous TAR, els centres residencials disposen encara de TAR que es van entregar a l’estiu, aquests es poden fer servir. Encara que la data de caducitat s’hagi sobrepassat, Salut disposa d’un informe del proveïdor que assegura la validesa de la prova fins a 12 mesos posteriors a la data que apareix a la prova.

- En el cas que el centre residencial encara no hagi rebut els nous TAR, i tampoc disposi dels anteriors, pot posar-se en contacte amb el seu EAP de referència perquè proporcionar-los la quantitat suficient fins l’arribada del material, o pot acceptar un TAR realitzat a la farmàcia durant les anteriors 48 hores.

La implantació del certificat COVID-19 es produeix després de l’augment progressiu de la incidència de la infecció per coronavirus SARS-CoV-2 de les últimes setmanes i a iniciativa del Govern. Des d’ACRA vam sol·licitar l’aplicació d’aquesta mesura fa més d’un mes, quan la incidència epidemiològica era molt més baixa que l’actual.