Estimulació sensorial i intervenció Snoezelen per a personal auxiliar. Una eina per a millorar la qualitat de vida de les persones ateses

Inici del curs
27-11-2024
Finalització del curs
09-12-2024
Calendari
27 de novembre, 4 i 9 de desembre
Horari
de 9:30 a 14:30
Durada
15 hores
Modalitat
Presencial
On es fa?
ACRA
Places disponibles
2
Preu
195 € socis d'ACRA // 225 € no socis d'ACRA
Documents

Contingut del curs

OBJECTIUS

• Oferir una perspectiva teòrica com a base del treball en l’atenció diària i assistencial a la persona, des de la sensorialitat i el benestar que implica.

• Coneixements bàsics del funcionament sensorial en la persona: persona amb deteriorament cognitiu i demències, persones amb diversitat funcional, etc.

• Conèixer el concepte Snoezelen i la pràctica de relació i aproximació que implica.

• Oferir estratègies pràctiques en l’atenció en les activitats diàries amb la persona: higienes diàries, entorns adaptats, àpats, activitats del dia a dia, etc.

• Oferir estratègies pràctiques al professional d’atenció directa en l’atenció a la persona. L’Acompanyament a la persona en el dia a dia.

• Aprendre una “aproximació” diferent a la persona: Intervenció snoezelen 24 hores. La vida diària de les persones i el seu benestar emocional relacionat amb la sensorialitat.

• Mostrar els elements d’un entorn Snoezelen i la metodologia d’intervenció.

• Vivenciar els efectes de la intervenció multisensorial i snoezelen.

• Pràctiques vivencials. Dinàmiques de grup: Segurització.

• Aprendre a dur a terme un bon acompanyament en el treball sensorial.

 

CONTINGUTS

1. Fonaments neurològics

2. Concepte Snoezelen

a. 8 principis snoezelen

b. Snoezelen 24 hores : video

c. Pràctica segurització

3. Metodologia snoezelen:

a. Snoezelen 24 hores: l’acompanyament assistencial a la persona i el benestar emocional. les sensacions al dia a dia.

b. Elements de l’espai snoezelen. metodologia ús dels diferents elements.

c. Creació entorns snoezelen

d. Pràctica acompanyament

4. Importància de l’acompanyament

5. Vivències pràctiques

Docents

Maria José Cid

Maria José Cid

Doctora en psicologia. Acompanyo a institucions en el canvi cap a l’excel·lència, centrada en posar en el centre la persona atesa des de la relació emocional positiva amb el professional. Presidenta ISNA Espanya i membre de la junta directiva internacional ISNA. Responsable de certificar i homologar els professionals que realitzen la Capacitació com a Terapeutes Snoezelen.