La gestió per competències personals dels RRHH en el model ACP (Lleida)
- Inici del curs
- 27-11-2015
- Finalització del curs
- 27-11-2015
- Horari
- 27 de novembre de 9:30 a 14:00 i de 15:00 a 17:30
- Durada
- 7 hores
- Modalitat
- Presencial
- On es fa?
- Lleida
- Places disponibles
- 14
- Preu
- 90€ per a socis / 110€ per a no socis.
Contingut del curs
Models com l’Atenció Centrada en la Persona, Dementia Care Mapping, VF/Validation, etc. han permès una important evolució en la millora de l’atenció a les persones en situació de dependència. Aquest model implica situar a la persona usuària en el centre de l’ organització, dels serveis i de les intervencions professionals.
Anteriorment, la iniciativa i desenvolupament de programes formatius i d’acreditació de competències s’han centrar en dotar als professionals de coneixements, metodologies, i estratègies per adequar el seu comportament a una millora assistencial amb l’usuari.
D’aquesta manera ha sorgit la necessitat d’ incidir en profunditat en la gestió dels equips humans que atenen als usuaris més enllà de títols, coneixements i experiència; és a dir, desenvolupant eines i estratègies de gestió de persones que permetin consolidar no només el què volem fer i el mètode d’atenció, sinó en COM atenem als usuaris, incorporant competències a nivell emocional, motivacional i actitudinal.
A través del Model de Competències Personals podrem establir els criteris i els indicadors claus que ens permetin una millor presa de decisions i un enfocament clar per aconseguir
desenvolupar el màxim potencial els nostres professionals. Integrar un model de que potenciï totes aquelles estratègies i programes assistencials amb la màxima eficiència.
Objectius
Introduir en el camp de la gestió de competències personals a aquells gestors d’equips humans amb dedicació en atenció directa a usuaris del sector de la dependència.
Conèixer el concepte de competències personals i utilitats per a fomentar la millora de l’acompliment i l’eficiència dels recursos humans.
Presentar la metodologia per a una gestió efectiva de l’equip humà basada en l’a detecció, avaluació i desenvolupament de competències personals.
Programa i Continguts
1. Selecció de Personal
o Planificació de plantilles.
o Detecció de necessitats. Anàlisi i Descripció de llocs de treball.
2. Acollida de noves incorporacions
o Documentació, informació i pla d’acollida
3. Avaluació de l’Acompliment
o Treballar per objectius.
o Millora continua i Qualitat.
o Pla d’incentius i motivació.
o Fitxa individual de desenvolupament professional.
4. Planificació de la Formació
o Identificació de necessitats.
o Alineació amb objectius estratègics de l’organització.
5. Desenvolupament Professional i plans de carrera
o Detecció i retenció de talent.
o Planificació de successions.
o Tutorització. Mentoring vs. Coaching
6. Indicadors de la Gestió Integral de l’Equip Humà per competències personals.
Requisits
Per a formalitzar la inscripció al curs, cal realitzar transferència bancària al nº de compte ES87 2100 0863 2002 0054 8456 indicant al concepte el codi del curs i el nom i cognoms de la persona inscrita.
Un cop realitzat el pagament, és imprescindible presentar el resguard a les oficines d'ACRA, Travessera de Gràcia 40 pral. 2ª de Barcelona, o enviar-ho escanejat al correu martigues@acra.cat.
La data límit per a l’admissió de les inscripcions és el 19/11/2015 (sempre i quan hi quedin places disponibles).
Us recordem que part del cost d'aquesta acció formativa es pot bonificar a través de la Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo. Si voleu que ACRA us gestioni la bonificació, contacteu amb el nostre Departament de Formació.
On es fa?
RESIDÈNCIA CASTRILLON (Centre Àgora)
Av. Rovira Roure, 103
25199 - Lleida
Docents
Oscar Ollé
Llicenciat en psicologia i Máster en Direcció de Recursos Humans és Referent del departament de Gestió de Recursos Humans de la Fundació Aymar i Puig. Ha treballat com Tècnic de Gestió de RRHH àmbit universitari i com responsable de selecció en diverses empreses especialitzades amb una experiència de més de 12 anys.
Samuel Lozano
Llicenciat en Psicologia i especialitzat en Gerontologia Social Aplicada, és Coordinador d’Equip de Humà i de Qualitat de la Fundació Germans Aymar i Puig durant els últims 10 anys, àmplia experiència en la gestió de personal en el sector residencial i domiciliari, així com en la implementació de Sistemes de Gestió de Qualitat basats en normativa ISO 9001 i UNE 158 per la millora de l’atenció assistencial.