Notícies
L'acreditació a les empreses i les entitats: resolem tots els dubtes
Arran de les consultes rebudes per part dels socis hem celebrat un webinar el dimarts, 25 de juny per donar resposta a totes les preguntes sobre el procés d'acreditació
Més de 150 associats han assistit al webinar "L'acreditació a les empreses i les entitats" en què hem explicat com s'ha de procedir en relació amb aquest procés, a més de respondre les preguntes dels assistents.
La sessió ha comptat amb la participació de la Directora General de l'Autonomia Personal i la Discapacitat, Marta Segura, i de la Coordinadora d'Avaluació d'Entitats Proveïdores de Serveis Socials, Mercè Font.
El procediment de l'acreditació és un requisit indispensable per a les entitats del sector d'atenció a la dependència per a participar en els procediments de concertació de places públiques i de gestió delegada.En una reunió convocada pel Departament de Drets Socials, se'ns ha informat les entitats patronals de l’àmbit dels serveis socials a la gent gran, en quina situació es troba i cap a on es dirigeix aquest procés:
- La principal novetat és que les entitats amb places col·laboradores que no es trobin acreditades o no hagin sol·licitat l’acreditació per prestar serveis a la XSSAP, han de presentar la sol·licitud d’acreditació abans del 4 d’agost de 2024 per poder fer la transició cap al règim de concertació.
- A més, les entitats que es van acreditar per la via dels procediments específics d’adaptació en virtut de les Ordres dictades pel Departament entre els anys 2017 i 2020, han de presentar la sol·licitud d’acreditació per prestar serveis a la XSSAP per la via ordinària abans del 4 d’agost de 2024.
Davant d'aquests canvis, el webinar va servir per resoldre tots els dubtes que han tingut els associats i elaborar un document de preguntes i respostes freqüents que us pot ser d'utilitat per encarar el procés d'acreditació.
Al final d'aquesta notícia trobareu el FAQS i un enllaç a l’espai de materials de suport als socis amb més informació al respecte.